Zveřejněno 12.10.2016, autor PhDr. Jaroslava Grobcová
Skončily volby do krajských zastupitelstev v našem státě. V České republice využila volebního práva jedna třetina občanů. To ale také znamená, že dvě třetiny občanů státu se k volebním urnám nedostavily. Považuji to za velký neúspěch všech politických stran. Naznačuje to, že se voleb zúčastnili a odvolili právě jen jejich členové. Já jsem také nešla k volbám a nevolila. A proč jsem nevolila? Mohu se vyjádřit jen za sebe a ne za dvě třetiny nevolících občanů státu. Nevolila jsem proto, že nemám důvěru v žádnou z vládních stran a mám zkušenosti, že každá, která se v minulých volbách z nových dostala do tohoto soukolí, chovala se zanedlouho stejně nedůvěryhodně.
Z čeho pramení má nedůvěra? Žiji ve státě, který má dnes název Česká republika (po vystoupení ze státního svazku, od jejího vzniku v r. 1918, dvou národů). Nynější uspořádání státu je vyjádřeno základním zákonem státu, jeho Ústavou. V preambuli tohoto základního zákona státu je uvedeno, že stát tvoří občané státu: Čechové, Moravané a Slezané, t.j. lid země české, lid země moravské a lid země slezské, ještě jinak: lid národa českého, lid národa moravského a lid národa slezského. (Pro neznalé uvádím, že pojem národ a pojem stát jsou naprosto rozdílné pojmy. Každý člověk se za určitých podmínek může stát občanem kterékoliv státu, ale ne národa. Národ je jeho rodná zem, ve které se narodil, kde má hroby svých předků. Je to země, na kterou je vázán city a srdcem a podle práva na sebeurčení národů, nelze mu národ = náš rod, upírat, směňovat nerespektovat.) Ale ve státě Česká republika se tak děje. Ústava státu není ctěna, ani respektována jak politickými stranami, tak i námi volenými zástupci ve vládních orgánech státu přesto, že jak lid moravský, tak i slezský (podle jeho práva na sebeurčení) ze svazku národů, zastoupených ve státě Česká republika doposud nevystoupil. Proč je tedy s lidem národa moravského i slezského nakládáno potupně, je přezírán, informačně blokován, jakoby nebyl?
A nejen to. Celá desetiletí je se souhlasem vládních politických představitelů manipulován a protiústavně odnárodňován. Součástí základního zákona státu, jeho Ústavy, je Listina základních lidských práv a svobod, ve které se uvádí, že o národnosti, na rozdíl od státního občanství, rozhoduje jen sám lid, toho kterého národa a jemu nesmí být vnucována národnost jiná. V naše státě se tak děje denně. Politikové všech politických stran nejen že připouštějí nezákonnou manipulaci a čechizaci (lidu národa moravského a slezského), ale sami se ji dopouštějí, aniž by k tomu dal lid obou národů jakýkoliv podnět. Nedali k tomu podnět ani ti Moravané a Slezané, kteří dnes žijí v Čechách, či jinde ve světě.
Jestliže námi volení představitelé státu a politická vedení stran nerespektují a nectí nejvyšší zákon státu, nemám důvěru, že budou respektovat a ctít kterýkoliv z dalších zákonů. Není důležitější povinností lidem zvolených představitelů státu, než chránit a nedopustit porušování Ústavy státu a tím vystavovat lid nerespektovaných národů možné manipulaci a ponižování od nejrůznějších komentátorů a redaktorů sdělovacích prostředků, gramotně neznalých dějin a práv národů ve stát spojených.
Už mi nevadí, že v tomto státě podle sdělovacích prostředků, soutěžíme jen hezky česky, nakupujeme jen hezky česky, jíme hezky česky, sportujeme hezky česky, žijeme hezky česky. (Vzpomínám na moudrá slova mých rodičů, kteří když mne učili skromnosti, říkali: Pamatuj si. Jména hloupých na všech sloupích.) Já, která jsem chodila ještě do moravských škol, jim jen doporučuji, aby zlepšili svou znalostní gramotnost, aby si prohlédli mapy, na kterých jsou stále Beskydy Moravskoslezské a ne české, Ostrava je stále ještě Moravská a Slezská, i když je v ní pouze česká televize. A Brno, přesto, že to už Eva Pilarová nezpívá, také ještě není v Čechách. Redakci Mladé fronty děkuji za uznání Karla Staršího ze Žerotína za “Moudrého Moravana” a omlouvám se, že ji musím poopravit, když kopřivnického moravského rodáka Leopolda Svitáka označuje jako českého konstruktéra a vynálezce. Leopold Sviták, stejně jako Zdeněk Burián, Emil Zátopek a Jiří Hanzelka jsou rodáci z moravské Kopřivnice. Zkonstruovaný kopřivnický vůz, po výstavě ve Vídni, se také nevrátil domů do Čech, ale na Moravu do rodné Kopřivnice. Nakonec si ho ale Národní technické muzeum v Praze dokázalo přivlastnit.
Nebudu volit (a předpokládám že i má rodina) do té doby, než budu ubezpečena, že nejdůležitější zákony státu, které jsou platné pro všechny občany státu, Čech, Moravy a Slezska budou respektovány především a bezpodmínečně námi volenými zástupci státu a bude nám tím dána záruka jejich věrohodnosti. Pak bude i učiněno zadost dnešnímu, zejména televizí vedenému zprofanovanému a úsměvnému šovinismu jejích moderátorů. A těch se ptám: “Co vy na to Češi?!”
PhDr.Jaroslava Grobcová